EN

27.10.1988 Wersja do druku

Czarna maska

Warszawska premiera "Czarnej maski" - trzeciego po "Diabłach z Louden" i "Raju utraconym" dzieła operowego Krzysztofa Pen­dereckiego - nie miała tak "dobrej prasy", jak wcześniejsza o rok premiera w Poznaniu. Krytyczne uwagi dotyczyły wielu elementów przedstawienia - reżyserii, scenografii, a na­wet realizacji muzycznej. Bywalcy tegorocz­nej "Warszawskiej Jesieni" mieli zresztą oka­zję - o ile, oczywiście, sprzyjało im szczęście przy kasach biletowych - osobistego doko­nania konfrontacji obu wersji, gdyż obok war­szawskiej premiery, odbyło się także przed­stawienie poznańskie. To ostatnie prezento­wało "Czarną maskę" w oryginalnej, niemiec­kiej wersji językowej, podczas gdy warsza­wski Teatr Wielki wystąpił z przedstawieniem już w języku polskim. Przypomnijmy, że nowa opera Krzysztofa Pendereckiego powstała na zamówienie festiwalu muzycznego w Sal­zburgu, że kompozytor wraz z współautorem libretta Harry Kupferem sięgnęli po mało zna­ny dra

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czarna maska

Źródło:

Materiał nadesłany

Ekran nr 43

Autor:

Janusz Zaremba

Data:

27.10.1988

Realizacje repertuarowe