EN

10.01.2014 Wersja do druku

Cyrulik z kreskówki

W sobotę pierwsza tegoroczna premie­ra w Teatrze Wielkim (pl. Dąbrowskiego 1). Do łódzkiej opery powraca "Cyrulik sewilski" Gioacchina Rossiniego. Czym wyróżni się nowa łódzka reali­zacja jednej z najsłynniejszych oper komicznych na świecie? Po pierwsze - to teatr operowy. Do realizacji za­angażowano zespół baletowy Teatru Wielkiego, a z kameralnej opery zro­biła się duża produkcja. Sceny prze­znaczone dla solistów mają odpo­wiedniki w ruchach tancerzy - każda śpiewająca postać ma swój, niekiedy parodystyczny cień. Kolejną niespodzianką jest este­tyka spektaklu. - Kluczową inspira­cją był dla mnie Walt Disney i jego kreskówki do muzyki poważnej. Zwłaszcza "Fantazja 2000", w której zilustrowana została "Błękitna rap­sodia" George'a Gershwina. To film rysunkowy z najwyższej półki - mó­wi Natalia Babińska, reżyserka "Cy­rulika". - Adresujemy spektakl nie tylko do melomanów, ale też do dzieci. To będzie bomba energii, ra­dości i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Cyrulik z kreskówki

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Łódź nr 7

Autor:

Izabella Adamczewska

Data:

10.01.2014

Realizacje repertuarowe