EN

24.05.2014 Wersja do druku

Crowdfunding coraz bardziej podoba się Polakom

Karolina Czarnecka zaśpiewała "Koka, hera, hasz, LSD", a internauci najpierw wyświetlili jej występ na YouTubie 7,5 mln razy, a potem wpłacili na konto dziewczyny 30 tys. zł. Dzięki temu nagra klip i wyda płytę - wszystko dzięki crowdfundingowi, czyli finansowaniu społecznościowemu.

O Czarneckiej zrobiło się głośno po Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. To tam wykonała utwór "Hera, koka, hasz, LSD" - cover piosenki "Heroin and Cocain" zespołu The Tiger Lillies. Studentka trzeciego roku Akademii Teatralnej w Warszawie postanowiła wykorzystać swoje pięć minut i do internetowego hitu nakręcić teledysk. Za pośrednictwem serwisu PolakPotrafi.pl poprosiła o wsparcie - chciała uzbierać 8 tys. zł. Pieniądze udało się uzbierać w ciągu doby. Po tygodniu miała już na koncie 30 tys. zł. Ponadprogramowo zebrane pieniądze dziewczyna wyda na nagranie płyty i recital piosenki aktorskiej. Co będą mieli z tego internauci? Np. oficjalne podziękowania czy utwór w formie MP3. Bardziej hojni dostaną bilety do teatru, a ich nazwiska zostaną umieszczone na końcu wideoklipu. Na bieganie i kulturę Tak właśnie działa crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe. Obcy ludzie zrzucają się, by pomóc w realizacji różnego

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sieciowy patent na marzenia. Crowdfunding coraz bardziej podoba się Polakom

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza online

Autor:

Justyna Suchecka, Karolina Brzezińska

Data:

24.05.2014