EN

1.11.1982 Wersja do druku

[brak tytułu]

Teatr Współczesny, czyli teatr Erwina Axera. Tylko teatr Axera, jak Studio było teatrem Szajny, a Cricot 2 jest teatrem Kantora. W ciągu 30 z górą lat, w których Erwin Axer kierował jednym z teatrów (a przejściowo nawet kilkoma, pracowali razem z nim, oczywiście, różni ludzie teatru, wybitni aktorzy, silne indywidualności reżyserskie, doświadczeni scenoplastycy. Niektórzy z nich byli Axerowi bliscy, cenił ich wysoko, przyznawał im nawet pewien wpływ na "swój" teatr. Melina, Tarn Jerzy Kreczmar... Lecz z dystansu i perspektywy czasu patrząc wolno oceniać, że ich wpływ na ukształtowanie Teatru Współczesnego nie był zbyt wielki, a w każdym razie, że słuszności sformułowania "teatr Axera" nie podważył. Axer reżyser i dyrektor. Ale nie tylko. Także bojowy publicysta teatralny, a obecnie autor kapitalnych "Kartek z pamiętnika". Przez blisko 30 lat przypatrywałem się teatralnej działalności Axera z fotela recenzenta "Trybuny Ludu", byłem uczestni

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr, nr 3

Autor:

Jan Alfred Szczepański

Data:

01.11.1982