EN

11.12.2012 Wersja do druku

Blask konwencji

"Parady" w reż. Edwarda Wojtaszka w Teatrze Polskim w Warszawie. Pisze Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.

Inscenizacja "Parad" Jana Potockiego w warszawskim Teatrze Polskim przywraca blask konwencji komedii dell'arte. Premiera została poprzedzona warsztatami, dzięki czemu aktorzy rozpoczęli próby solidnie przygotowani do zderzenia z bardzo wymagającą formą. Rezultaty tej pracy są godne podziwu, mamy bowiem do czynienia ze spektaklem odwzorowującym odległą stylistykę, ale jednocześnie żywym, aktualnym, pełnym energii i niewymuszonego humoru. Doskonały użytek z maski i charakteryzacji, perfekcyjny ruch graniczący z akrobatyką, precyzyjnie modulowany głos spotykają się tu z elementami improwizacji, nawiązującymi do naszej współczesności (dobiegają echa afery Amber Gold), a nawet lokalnej topografii (Kasander wyprawia się na mulicy do Indii w okolice Komorowa i na Chomiczówkę). Zespołowość gry i wyrafinowane solówki, jak choćby niezwykła przemiana Pawła Krucza w Arlekina-Gila, a na koniec przejmująca scena demakijażu, kiedy aktor już bez maski, bez

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Blask konwencji

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 43/28.10

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

11.12.2012

Realizacje repertuarowe