Sobotnia "Rzeczpospolita" przyniosła nam niezwykle miłą wieść. Ten opiniotwórczy dziennik uznał, że zrealizowane na scenie lubelskiego Teatru im. J. Osterwy "Biesy" wg Fiodora Dostojewskiego, w reżyserii Krzysztofa Babickiego, to jedno z czterech najlepszych przedstawień mijającego 2002 roku. Chodzi oczywiście o spektakle prezentowane w teatrach całej Polski.
Recenzenci "Rzeczpospolitej" oceniają w tych dniach kompleksowo kończący się rok w kulturze. Krytyk teatralny Janusz R. Kowalczyk stwierdził, że w pamięci polskich teatromanów drugi rok XXI wieku nie zapisze się szczególnymi osiągnięciami, ale też wskazał spektakle najlepsze. Pisze m.in.: "Pozostaję pod wrażeniem dwóch scenicznych przeniesień Dostojewskiego: Idioty w reżyserii Barbary Sas w krakowskim Teatrze im. Słowackiego (...) oraz Biesów w inscenizacji Krzysztofa Babickiego w Teatrze im. Osterwy w Lublinie - z rewelacyjnym Jackiem Królem jako Stawroginem". Oprócz tych dwóch przedstawień, recenzent wyróżnił "Matkę Joannę od aniołów" Iwaszkiewicza z Teatru Kochanowskiego w Opolu (reż. Marek Fiedor) i "Wniebowstąpienie" wg Tadeusza Konwickiego z warszawskiego Teatru Współczesnego (reż. Maciej Englert). Na drugim biegunie znalazły się cztery rozczarowania roku, bo Kowalczyk uznał, że znacznie bardziej wyraziste od scenicznych osiągnięć ok