EN

23.05.2008 Wersja do druku

Bez przeszłości, bez przyszłości

"O lepszy świat" w reż. Thomasa Harzema w Teatrze Wytwórnia w Warszawie. Pisze Jacek Wakar w Dzienniku - Kulturze.

"O lepszy świat" w warszawskiej Wytwórni przykuwa uwagę diagnozą, ze współczesny świat rozpadt się na kawałki, a ludzie błądzą w nim jak we mgle Do Wytwórni szedłem z duszą na ramieniu. Dramaty Rolanda Schimmelpfenniga ze swą otwartą strukturą, polifonią głosów bohaterów i rezygnacją z tradycyjnie pojmowanej akcji stanowią dla teatru nie lada wyzwanie. W Polsce Schimmelpfennig w krótkim czasie zdobył nieoczekiwaną popularność. Po jego sztuki sięgali m.in. Marek Fiedor ("Kobieta sprzed lat dwudziestu czterech") i Paweł Miśkiewicz ("Przedtem - potem"). Renoma reżyserów nie uchroniła ich spektakli przed klęską. A tutaj twórca bez większego doświadczenia, utwór być może jeszcze trudniejszy w realizacji, w dodatku - jak zapowiedziano - spektakl trwa dwie i pół godziny. No ładnie - myślałem - wpadłem jak śliwka w kompot. Obawy okazały się jednak nieuzasadnione, bowiem czas na widowni Wytwórni mija bardzo szybko. Thomas Harzem wyciągnął

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Bez przeszłości, bez przyszłości

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik nr 119 - Kultura

Autor:

Jacek Wakar

Data:

23.05.2008

Realizacje repertuarowe