EN

22.08.2006 Wersja do druku

Bard wszystkich bardów

Trzymał całą salę w ręce, magnetyzował powietrze, był panem sceny - tak o najwybitniejszym rosyjskim bardzie mówiła Ałła Demidowa, aktorka teatru na Tagance. "Konie narowiste", w reżyse­rii Jerzego {#os#2611}Satanowskiego{/#}, to odważna próba zmierzenia się z mi­tem Włodzimierza Wysockiego. Wyzwanie to nie tylko dla realizatora, lecz także dla grupy wykonawców: Mirosława Baki, Artura Barcisia, Arkadiusza Brykalskiego, Mirosława Czyżykie­wicza; Mariusza Kiljana, Beaty Lerach, Anny Ozner, Magdy Piotrowskiej i Margity Ślizowskiej. Nie mniejsze dla zespołu Kameleon Septet, który wykona muzykę Wysockiego w nowa­torskich aranżacjach Hadriana Filipa {#os#22877}Tabęckiego{/#}. Polscy artyści zmagać się będą z prawdziwym mitem rosyj­skiej poezji, skoro sam Bułat Okudżawa mówił o autorze "Ko­ni narowistych" tymi słowami: - Jest prawdziwym poetą, a wielkie uznanie, jakim się cieszy stanowi najlepszą broń w walce z nadętą ignorancją, kłamstwem

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Bard wszystkich bardów

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Bałtycki+Wieczór Wybrzeża

Autor:

?

Data:

22.08.2006

Realizacje repertuarowe