EN

1.01.1983 Wersja do druku

a jednak teatr (fragm.)

Ostatnia premiera tego sezonu - "Clow­ni" - przenosi całą tę problematykę na piętro wyższe: w świat metafory literac­kiej i teatralnej. Rodowód spektaklu jest kabaretowy, zważywszy na kilkuletnią praktykę autora - to raczej zaleta. A jest to opowieść o losie artystów (cyrkowych) poddanych ciśnieniom procesów społecznych. Me­chanizm rządów zaprowadzonych przez demonicznego (choć niewidocznego) dy­rektora cyrku, odbiera clownom nie tylko swobodę działania, ale zmusza do tak częstych zmian masek, że prowadzi w końcu do zatracenia poczucia tożsa­mości. Kim są? Sami nie wiedzą. Czy tylko błaznami rozbawiającymi publikę, czy jednak ludźmi próbującymi w skompliko­wanym języku aluzji, niedomówień, ła­mańców reżyserskich, powiedzieć parę sensownych słów o rzeczywistości? Ale to nie koniec. Strzelecki obdarzył ludzi z cyrku bardzo dużą samoświado­mością. Jako zawodowcy angażują się oni bez reszty w absurdalne sytuacje, lecz też n

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

a jednak teatr (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

?

Autor:

Krzysztof Sielicki

Data:

01.01.1983

Realizacje repertuarowe