EN

30.03.2018 Wersja do druku

Żywy, dynamiczny Haendel

"Imeneo" Georga Friedricha Händela w reż. Ryszarda Peryta w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

Opery Haendla to materia muzyczna niełatwa do teatralnych przekładów. Jak bowiem barokowość dzieł autora "Sosarme" przetransponować na język brzmiący współcześnie, tak by dzisiaj oddziaływał na naszą wyobraźnię, był bliski naszej wrażliwości i korespondował z wiedzą współczesnego odbiorcy. Trzeba również pamiętać o tym, że są to utwory dla wykonawców tak samo bezwzględne, jak i dla realizatorów, albowiem obnażają każdą nieprawdę, każdy brak muzycznego profesjonalizmu solistów, jak i niedostatek reżyserskiego talentu. Na szczęście w "Imeneo", wznowionym ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej, dzięki zabiegom reżyserskim Ryszarda Peryta, udało się pokazać Haendla w konwencji co prawda nieco stylizowanej, ale zachowującej naturalność w każdym ruchu, geście i sytuacyjnej zmianie nastroju czy miejsca akcji. W ten sposób Peryt z Andrzejem Sadowskim (pełna malarskich odwołań i symboliki scenografia) rozwiązali problemy, które mo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Żywy, dynamiczny Haendel

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

30.03.2018

Realizacje repertuarowe