EN

22.01.2011 Wersja do druku

Życie powstaje w brudnopisie

"Rysy na życiorysie" poruszają ważne tematy związane z funkcjonowaniem kobiety we współczesnym świecie; mówią o treści, którą niesie ze sobą codzienność. Recital podejmuje próbę analizy skomplikowanych relacji damsko-męskich. Koncert solistki porusza również problem przeciętności zjawisk, rzeczy oraz ludzi, którzy nas otaczają. Kamila Klimczak rozpatruje wyżej wymienione zagadnienia za pomocą dwóch różnych strategii: raz wykorzystuje w tym celu zabawne, kabaretowe utwory, innym razem interpretuje refleksyjne, poważne wiersze.

Rozpatrywanie kwestii dotyczącej funkcji i rodzajów miłości odbywa się na dwa różne sposoby: groteskowo-prześmiewczy i wzruszający, melancholijny. Reprezentantem pierwszego może być "Garden party pani Marty", w którym rozwijany jest wątek kobiety wampa, pożeraczki męskich serc, femme fatale doprowadzającej płeć brzydką do upadku. Romanse pani Marty zawsze kończą się śmiercią kochanka; właścicielka pięknego ogrodu upija, wykorzystuje i zabija adoratorów. Sprawia im pochówki w zakamarkach swojej posiadłości. Jest wyrafinowaną kolekcjonerką. "Garden Party" to frywolny utwór o miłostkach fizycznych, niezobowiązujących. Niebanalne wykonanie Kamili Klimczak budzi uśmiech na twarzy słuchacza. Aby opowiedzieć o miłości w sposób pełen powagi, aktorka wykorzystuje m.in. wiersz Wisławy Szymborskiej "Jestem za blisko". Utwór poetycki solistka wykonuje przy akompaniamencie jednego tylko instrumentu. Niskie, głębokie dźwięki wydawane przez kontrabas

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Życie powstaje w brudnopisie

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Teatralny

Autor:

Monika Roman

Data:

22.01.2011

Realizacje repertuarowe