EN

10.12.2001 Wersja do druku

Życie jako pasożyt

MARIUS von Mayenburg (ur. 1969) to bodaj najgłośniejszy dziś niemiecki dramaturg. Bezwzględ­ny w ukazywaniu relacji między­ludzkich, łączący poetyckość ob­razów i metafor z ostrą obserwa­cją rzeczywistości, gwałtowność z ukrytym liryzmem, groteskę z patosem. "Pasożyty", które wyreżysero­wała dla dwóch scen, Teatru Pol­skiego w Poznaniu i Teatru Współ­czesnego w Szczecinie, Anna {#os#4013}Au­gustynowicz{/#}, to kameralny dra­mat o pięciorgu ludziach, związa­nych ze sobą więzami krwi, zrzą­dzeniem losu, głodem uczuć, a usiłujących się od tych zależno­ści wyzwolić. W piątek, na scenie Malarni, od­była się szczecińska premiera "Pa­sożytów" (poznańska - tydzień wcześniej). W surowej umownej scenografii Marka {#os#702}Brauna{/#} (jej głównym elementem jest prze­dzielająca scenę szyba), której su­gestywności dodaje niespokojna, pulsująca techno muzyka Jacka {#os#4015}Ostaszewskiego{/#} - dwie pary mło­dych, Betsi (Beata

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Życie jako pasożyt

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Szczeciński Nr 239

Autor:

ADL

Data:

10.12.2001

Realizacje repertuarowe