EN

6.03.2014 Wersja do druku

Świat Narnii będzie pełen dźwięków

Materiału dźwiękowego będzie ok. 90-100 minut. Zastosowaliśmy zabieg, który dźwiękowo oddziela świat rzeczywisty od świata Narnii. W scenicznym realu muzyki nie ma. Magia podkreślona muzyką zacznie się w momencie otwarcia szafy. Oprócz wyrazistych motywów, które zapowiadają jakieś wydarzenia albo je podkreślają, będzie także warstwa dźwięków "w tle" - opowiada ANDRZEJ STRZEMŻALSKI, kompozytor muzyki do "Opowieści z Narnii" w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu.

Jaką rolę będzie odgrywała muzyka w inscenizacji "Opowieści z Narnii? - Bardzo duże, zarówno dla budowania nastroju, jak i tożsamości poszczególnych elementów i bohaterów tej historii. Jak wiadomo w tej opowieści mamy do czynienia z podstawowym antagonizmem pomiędzy siłami dobra skupionymi wokół dzieci i Aslana oraz siłami zła, których uosobieniem jest Biała Czarownica. To przeciwstawienie dobra i zła wyraźnie będzie widać w warstwie muzycznej. Dobro jest bardziej akustyczne, ciepłe, występują tam instrumenty kojarzone z orkiestrą symfoniczną - smyczki, instrumenty dęte, fortepian. Narnia zła jest ubarwiona dźwiękami brudnymi syntetycznymi, elektronicznymi, drażniącymi. Generalnie mamy do czynienia z muzyką stricte ilustracyjną, ale są też fragmenty przypisane, "przyklejone" do konkretnych postaci. Całą warstwę dźwiękową podzieliłbym na muzykę motywiczną i muzykę ambientową, która tworzy przestrzeń dźwiękonaśladowczą. Muzyka

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Świat Narnii będzie pełen dźwięków

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Trybuna Opolska nr 54

Autor:

Iwona Kłopocka

Data:

06.03.2014