EN

23.10.2010 Wersja do druku

Śpiewy i efekty

Z najnowszej premiery na dużej scenie Narodowego zapamiętamy głównie blackouty i zmiany dekoracji, ciągłe wnoszenie i wynoszenie barierek i płotów. Rzecz dzieje się podczas Oktoberfestu w latach 30., w czasie Wielkiego Kryzysu. Szofer Kazimierz (grający na jednej żałobnej nucie Paweł Paprocki) właśnie stracił pracę, a wraz z nią - narzeczoną Karolinę (Wiktoria Gorodeckaja w wiecznym pędzie), która pragnie się piąć po szczeblach kariery i życia. Gotowa jest nawet zaakceptować to, że aby pójść w górę, najpierw trzeba się trochę poniżyć. Wszyscy tu chcą wykorzystać wszystkich i tylko jeden Kazimierz - idealista, próbuje ocalić czystość duszy. Reżyser zdaje się próbował nawiązać do modnego w latach 30. gatunku operetki. Są więc śpiewy i powalające "efekty" w rodzaju galopady Karoliny na koniu, pokazanej przy pomocy wystającej zza płotu głowy bohaterki z rozwianym włosem i płynącego z głośników tętentu końskich kopyt. Dramat

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Śpiewy i efekty

Źródło:

Materiał nadesłany

Polityka Nr 43

Autor:

Aneta Kyzioł

Data:

23.10.2010

Realizacje repertuarowe