EN

9.10.2006 Wersja do druku

Śpiew pokonał teatr

"Bal maskowy" w reż. Waldemara Zawodzińskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Jolanta Brózda w Gazecie Wyborczej - Poznań.

Inauguracja VI Poznańskich Dni Verdiego. Gdyby poziom teatralny "Balu maskowego" dorównał jego poziomowi wokalnemu, byłaby to jedna z najciekawszych pozycji w repertuarze poznańskiej opery. Ostatnio w Poznaniu wystawiano "Bal maskowy" przed półwieczem. Warto o tym wspomnieć choćby dlatego, że jedną z głównych partii - Amelii - śpiewała niezrównana wokalistka i pedagog Antonina Kawecka. 10. rocznica jej śmierci minęła 5 października. I pewnie to jej dobry duch czuwał nad sobotnim premierowym przedstawieniem "Balu". Zainaugurowało ono VI Poznańskie Dni Verdiego, które potrwają do 29 października. "Bal maskowy" należy do późniejszych dzieł Verdiego (premiera w 1859 r. w Rzymie). To opera muzycznie bardzo dojrzała. Ogromny talent tworzenia pięknych, a jednocześnie tchnących prostotą melodii łączy się tu z wyrafinowanym rzemiosłem kompozytorskim, służącym jednemu celowi: aby zintegrować muzykę z emocjami bohaterów. Verdi w "Balu" po mistrzows

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Śpiew pokonał teatr

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Poznań nr 236

Autor:

Jolanta Brózda

Data:

09.10.2006

Realizacje repertuarowe