EN

13.03.2012 Wersja do druku

Śnieg z atestem i tajemnice Interpretacji

Tylko organizatorzy festiwalu wiedzą, ilu trzeba zabiegów, żeby teatralne wizje scenografów i reżyserów przenieść z macierzystych scen do nowych przestrzeni. Bez uszczerbku dla wymowy prezentowanych spektakli, bo przecież w walce o Laur Konrada liczy się każdy detal inscenizacji! - z XIV Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje" w Katowicach pisze Henryka Wach-Malicka w Polsce Dzienniku Zachodnim.

Jeśli studio Telewizji Katowice na 70 minut musi zamienić się w śnieżne pustkowie, to oznacza, że z magazynów warszawskiego Teatru Narodowego trzeba przetransportować na Śląsk wiele kilogramów białego puchu. A potem rozsypać go tak, żeby wchodząca na spektakl publiczność, znalazła się niemal natychmiast w emocjonalnym klimacie pierwszego konkursowego przedstawienia XIV Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje" - "Lenza" [na zdjęciu] według Georga Büchnera, w reżyserii Barbary Wysockiej. I to się udało, choć tylko organizatorzy festiwalu wiedzą, ilu trzeba zabiegów, żeby teatralne wizje scenografów i reżyserów przenieść z macierzystych scen do nowych przestrzeni. Bez uszczerbku dla wymowy prezentowanych spektakli, bo przecież w walce o Laur Konrada liczy się każdy detal inscenizacji! Dorota Pociask-Frącek z Biura Organizacyjnego "Interpretacji" nie ukrywa, że spełnienie wymogów technicznych to jedno z najtrudniejszych wy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Śnieg z atestem i tajemnice Interpretacji

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Dziennik Zachodni nr 61 online

Autor:

Henryka Wach-Malicka

Data:

13.03.2012

Realizacje repertuarowe
Festiwale