EN

1.05.2004 Wersja do druku

"Śmierć komiwojażera"

Najbardziej znana sztuka Artura Millera - męża Marylin Monroe, ma swoją długoletnią i chlubną tradycję na międzynarodowych scenach i ekranach. Liczne wznowienia na Broadwayu, off-Broadwayu, w Pekinie, słynny film Eli Kazana z Lee J. Cobbem, kreacja Dustina Hoffmana... Rozrachunek podstarzałego, zmęczonego zmarnowanym życiem przedstawiciela handlowego brzmi nadzwyczaj aktualnie także dziś w Polsce. Willy Loman (Janusz Gajos) tuż przed emeryturą traci pracę, nie znajduje w niczym i w nikim oparcia. Nie pomogą mu ani dorośli synowie (Zbigniew Zamachowski i Wojciech Malajkat), bo okazują się niedojrzali, ani opiekuńcza żona (Anna Seniuk), bardzo w tej opiekuńczości nieporadna. Kutz wydobył z tekstu to, co dziś najbardziej bolesne: nędzę, upadek moralności, walkę żałosnej starości z bezwzględną niedojrzałością, powolny rozpad rodziny. Kapitalizm, u którego zarania powstawał tekst Millera widać tu ze wszystkimi jego destrukcyjnymi konsekwencjami. D

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Śmierć komiwojażera"

Źródło:

Materiał nadesłany

Getleman nr 4

Data:

01.05.2004

Realizacje repertuarowe