Konfrontacja rzeźb Katarzyny Kobro z praktykami choreograficzno-tanecznymi pierwszej połowy XX w. jest treścią wystawy "Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności", która od piątku prezentowana jest w Muzeum Sztuki w Łodzi. To pierwsze z cyklu wydarzeń zaplanowanych w Muzeum w ramach obchodów Stulecia Awangardy w Polsce.
Ekspozycja, dla której inspiracją była praktyka oraz teoria rzeźbiarska artystki awangardy Katarzyny Kobro jest projektem interdyscyplinarnym. Jak poinformowała PAP rzeczniczka Muzeum Katarzyna Szklarek, obok wystawy konfrontującej rzeźby Kobro z materiałami wizualnymi obrazującymi praktyki taneczne, choreograficzne i teatralne pierwszej połowy XX wieku, do połowy lutego zaplanowano liczne związane z ekspozycją performance, warsztaty oraz konferencję naukową "Jak myśli ciało? Cielesno-ruchowe praktyki doby modernizmu" realizowaną we współpracy z Katedrą Dramatu i Teatru Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. - Główna narracja wystawy przybliża eksperymenty taneczne i choreograficzne poprzez archiwalne filmy i fotografie. Ekspozycja nie ma jednak wyłącznie charakteru archiwalnego. Projekt wystawienniczy został zaaranżowany we współpracy ze scenografką pracującą dla oper i teatrów dramatycznych Karoliną Fandrejewską. Zamiast architektury